Wednesday, January 21, 2009

JPA oh JPA

Sekarang ni ramai siswa siswi kita sedang boikot barang daripada yahudi..ini merupakan satu semangat yang bagus krna terdetik jugak dalm jiwa kita utuk menentang yahudi secara halusi...tetapi lain bg pemegang biasiswa JPA.,aku ada bnyak situasi utk di ceritakan disini berkenaan JPA yg masih menjadi harapan mahasiswa USM skrg ni...

situasi satu....
Sebelum pilihanraya kampus....
"duit JPA sudah masuk n dah ada kat bendahari tetapi bndahari bekukan dulu sbb ada pilihanraya kampus n semua aktiviti di USM akn dibekukan daripada berjalan tetapi bukan MPI krn akupun xtau....

ini situasi satu yg ada org mgatakan JPA dah msk kt bendahari ttp bndahari nk pgg dulu sbb bndaharini dia mcm main saham la..smkn lama bndahari pgg smkn bnyak la saham yg masuk ke bndahari,,,ni pun org kata jgk..bkn aku...

ok,,situasi kedua...
selepas pilihan raya kampus....
"ala ko jgn bimbang la,JPA msk ari isnin 19/02 ni,,,katanya insan bernama 'X',,, X p kbmall n jumpa dgn dato Ma n dia tanya X-shopping ke?=,X pun jwb..xleh shpping dato, JPA x masuk ag n dato pun ckp..JPA msk ari isnin or paling lwt b4 cuti CNY ni...ni ta situasi kedua....dan jawapan ini sama yg diberi oleh TNC kita...katanya MPP yg baru ni...hurm mcm2 la...

ni situasi ke3,,
yng ni paling teruk aku dengar...baru je semlm(21/01) aku dengar..,insan bernama K...
dia kata.. dia p kt bndahari n tanya kt staff situ,,staff situ kata duit x sampai ag kt bendahari,,,pahtu dia kol JPA..org yang angkat tlphone tu kata staff yg uruskan JPA ni cuti bersalin,,so aku pikir,,klu cuti bersalin paling lama pun dalm 2 bulan..so klu xde yg n uruskan,abes sem dulu la baru msk JPA...lagi 2 bln...waaaaaaaaaa...teruk btl...aku dah kepulusan..lesen aku mati arini...mcmne la aku nk bwk moto rxz aku nnt...sedih tol...

tapi aku x kisah bila JPA nk msk sbb aku bkn berharap sgt kt JPA sbb one day dia akn msk jgk,,insaALLAH kita hanya berdoa je la n berharap Allah akn percepatkan urusan JPA ini...

Semoga kwn2 yg bakal terima JPA tu berjimat cermat la n pandai la gunakan wang itu nnt..
ok cau lu...


No comments:

Post a Comment