Tuesday, January 20, 2009

Diriku sebuah topeng hitam,,,

Salam...

Disini aku hendak meluahkan apa yang terkandung dalam diriku ini..diriku adalah sebagai topeng hitam yang menutupi wajahku kerana aku masih tercari2 siapakan diriku ini...sesungguhnya aku mengharapkan suatu hari nnt akau akan sedar siapakan diirku yang sebnenarnya,,,,

Aku adalah insan biasa yang makan,minum.,aku tidak mempunyai kelebihan berbandingkan dgn org lain,,cuma yang ada hanyalah sebuah moto RXZ merah yng menjadi tungganganku setiap hari untuk kekuliah..

Semasa dikuliah aku sering berdiamkan diri,,,lecture tanya pun aku masih mndiamkan diri kerana aku mmg susah untuk menuturkan pekataan..padahal aku tahu sgt jawapannya,,dengan yakin lagi aku tau tetapi aku tidak tahu mengapa aku masih kaku untuk membuka mulut untuk menjawab pertanyaan drpd lctrer..
aku tahu klu sikap aku terus begini mgkin suatu hari nnt ia akan mnyusahkan diriku sndiri...walaupun begitu aku masih mencuba untuk mghilangkan topeng hitam dimukaku ini untuk menjadi insan yang sebenar..

satu hal lagi yang aku masih konfius dgn diriku ini...apakah yang aku cari dalam kehidupan yang sementara ini..hatiku berat mengatakan aku ni hanyalah mencari keredhaan daripada ALLAH namun aku tidak tau perbuatan,percakapan,penulisan aku ini menjurus kearah keredhaan atau kemurkaan dariNYA...aku pohon agar keredhaan daripada ALLAH dan jauhkanlah dari kemurkaanNya..

Sekarang aku pun masih binggung sehinggakan umurku sendiri aku tidak pasti...bila orang tanya umir aku hanya mnjawab tahun 1987....sekarang ini tahun 2009...mungkin umirku dah masuh 22 tahun...sudah lebih 20 tahun aku hidup di bumi yang sudah tua ini,,,,aku cuba berfikir sejenak apakah yang aku lakukan selama 20 tahun ini..aku sendiri pun x nampak hasilnya...apakah yang aku telah berjasa kepada pencipta bumi ini ataupun memusnahkan bumi ini...

aku harap ini post ini akan jadi post yg terburuk yang aku postkan dalam blog aku ini...sbb selepas ini aku akn lupakan kehidupan yg penuh dengan dugaan dan cubaan dan aku akan berusaha untuk menjadi insan yg lebih baik dan aku mgharapkan bantuan daripada kawan2 supaya kehidupan yang dikatakan dalm alquran akan menjadi jalanku...

''Dunia adalah Jambatan ke Akhirat''
.....Dunia baik, Akhirat pun baik.....

No comments:

Post a Comment